Pressetur til Nuoro, Sardinien

I løbet af efteråret har Det italienske Handelskammer i Danmark deltaget aktivt i organiseringen af en række aktiviteter, som har haft til formål at promovere regionen Sardinien og de gastronomiske og kulturelle skatte, som øen gemmer på.

Fra d. 14.-16. december havde Handelskammeret endnu engang fornøjelsen af at sende en delegation af journalister/bloggere på en pressetur til Sardinien – denne gang i Nuoro-området. Turen var arrangeret i forbindelse med afholdelsen af den årlige B’Week på Sardinien, som sætter fokus på sardisk vin og gastronomi. Gruppen deltog i en række aktiviteter relateret til B’Week, der inkluderede vin- og olivenoliesmagninger, show-cooking og meget andet. Desuden deltog gruppen hver formiddag på turen i tre forskellige guidede ture (en pr. dag) med hver deres fokus. En havde fokus på den kulturelle del, en på den arkæologiske del, mens en havde fokus på de gamle, traditionelle håndværk på øen. 

Det lidt atypiske rejsetidspunkt for turen var valgt for at vise, at Sardinien også har meget at byde på uden for højsæsonen.

Turen blev arrangeret og organiseret i samarbejde med Handelskammeret i Nuoro, hvor Det italienske Handelskammer i Danmark har stået for rekrutteringen af deltagere til turen.